Email marketing: Hvad bringer fremtiden?

Email marketing er kommet for at blive – også selvom eksperter flere gang har spået noget andet – men hvad bringer fremtiden? Hvad skal du vide, og hvad skal du forberede dig på?

Email marketing – eller e-mail markedsføring som det også kaldes – er et fænomen, der har bidt sig fast i de fleste virksomheder. Er du endnu ikke kommet i gang, er der al mulig grund til at sætte ind her; det er et kraftfuldt værktøj, der kan give dig et tættere forhold til kunderne og ikke mindst flere konverteringer.

E-mail marketing kommer i flere udgaver. Der er den traditionelle mail fra en person til en anden, og så er der nyhedsbrevet, der sprøjtes ud til alle på adresselisten – disse to ting er ved at være passé. I dag handler det om segmentering og relevant kommunikation.

Relevans er nøgleordet

Jo mere relevant indhold, du kan sende dine kunder, jo større chance er der for, at de ikke sletter din mail, men i stedet konverterer – eller om ikke andet bliver mere nysgerrige på dig og dine produkter.

Fremtiden for email marketing er såkaldt automatisering. Her handler det om at gøre det lettere for dig at nå dine kunder uden at gå på kompromis med indholdet – altså en kombination af relevans og automatisering. 

Vil du være den bedste (eller bare rigtig god) til denne her disciplin, kan du med fordel alliere dig med en ekspert. Sammen kan I udvikle en strategi for din markedsføring, ligesom I kan oprette kampagner, følge op og gentage, så kunderne hele tiden bliver gjort opmærksomme på dig – uden at det naturligvis kammer over og bliver for meget.

Driver du en lille virksomhed, og drømmer du om at håndtere din digitale markedsføring på egen hånd, kan du overveje at finde et mediebureau, der kan lære dig op, så du får værktøjerne godt ind under huden, inden du står på egne ben.

Comments are closed.