Hvordan er jeres meldemetoder på dit autoværksted

Lad os sige, at du er ansat på følgende autoværksted som automekaniker: http://www.hoejbyautocenter.dk/

Selv hvis det ikke er tilfældet, så skal du lige omsætte ovenstående eksempel til et autoværksted, hvor du arbejder.

Er du endda ikke mekaniker på steder, men du besidder en anden stilling, så kan du sagtens få udbytte af resten af artiklen her.

For der er nogle ting, man kan sige højt på en arbejdsplads, såsom at påpege for en medarbejder, at der måske er kommet til at lave en fejl. Den slags kan man rette op på, så der bliver større effektivisering på arbejdspladsen.

Men så er der de andre tidspunkter, hvor der måske er større ting på spil, men hvor man ikke lige er helt sikker i sin sag, og hvor det kan blive en stor anklage, hvis man ikke har beviser nok, og man konfronterer de bemeldte med ens undren.

Dette kunne – som et ganske tænkt eksempel – være, at man mistænker en medarbejder på at tage fra kassen, eller vedkommende udfører arbejde ved siden af med firmaets udstyr, som det ikke er tilladt at gøre.

Man ønsker som medarbejder firmaets bedste, så man ønsker ikke at rende med sladder. Derfor er det vigtigt at vide, hvad politikken er på dette område.

Hold informationen til dig selv, er vores forslag, indtil du har nogle klokkeklare indicier, og så kan du påpege dem til den nærmeste mellemleder, der så kan overvåge sagen og se den nærmere, om der er noget.

Var der ingenting, så er det minimeret og ude af øje, ude af sind; men skulle der være sket noget reelt forkert, så er det kun de implicerede parter, der er involverede.

Måske angrer den skyldige gevaldigt, men det kan ødelægge vedkommendes chancer for ansættelse et andet sted, hvis man må statuere et eksempel ved at fyre vedkommende, og alle i firmaet ved, hvad personen har lavet.

Derfor skal man heller ikke nævne ens mistanke derhjemme. Ens partner og eventuelt børn kan sige det videre, og du kender historien om en fjer, der blev til fem høns.

Comments are closed.